Tangan dan Kaki berpeluh - Berakhir Perjuangan Menentang berpeluh Tangan dan Kaki

Tangan dan Kaki berpeluh - Berakhir Perjuangan Menentang berpeluh Tangan dan Kaki

Menghilangkan masalah anda pasti bukan satu tugas yang mudah terutama apabila ia melibatkan badan itu sendiri. Badan adalah seperti struktur rumit bahawa ia boleh menjadi sumber sejumlah besar keyakinan diri atau punca rasa tidak yakin seseorang. Isu badan telah wujud untuk masa yang sangat lama sekarang dan mungkin salah satu daripada isu-isu yang terbaik direkodkan berkaitan dengan tubuh manusia adalah peluh. Berpeluh lebih khusus - tangan berpeluh dan kaki!

Masalah peluh timbul hasil daripada kelenjar peluh yang banyak orang mempunyai hanya di bawah lapisan epidermis kulit. Lebih kelenjar peluh aktif yang sentiasa menghasilkan peluh mempunyai jangka dalam bidang perubatan dikenali sebagai Hiperhidrosis. Peluh tidak berbahaya dalam apa jua cara kerana ia ditakrifkan sebagai bahan cecair yang mengandungi sifat-sifat kimia seperti Urea dan dibubarkan zarah yang kukuh dalam alam semula jadi yang melebihi dan tidak perlu oleh tubuh untuk berfungsi dengan betul. Ia tidak boleh menjadi punca penggera dengan biologi seseorang tetapi ia pasti menyebabkan tekanan dan rasa malu yang besar dalam kehidupan sosial dan seharian.

Dinyatakan sebelum ini adalah bahawa tangan dan kaki adalah salah satu bahagian yang paling teruk berpeluh badan selain daripada ketiak. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa tapak tangan dan tapak kaki yang mengandungi beribu-ribu bukaan atau liang yang bertindak sebagai laluan untuk peluh yang dihasilkan oleh kelenjar peluh. Tangan berpeluh dan kaki benar-benar boleh menjadi suatu kacau ganggu bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi untuk orang lain juga. Bayangkan mempunyai berjabat tangan dengan seseorang mengetahui tanganmu crazily menitis dengan peluh atau mungkin mengelakkan sandal putih hanya kerana anda tidak mahu markah peluh anda dilihat. Satu perkataan bencana! Tetapi tidak takut perjuangan berakhir dengan dua tips ada benar-benar membantu untuk membantu membersihkan salah satu masalah peluh.

Perkara pertama yang praktikal lakukan adalah memohon antiperspirants di kedua-dua tangan dan kaki anda. Antiperspirant direka untuk tangan dan kaki adalah yang terbaik digunakan. Mereka boleh dibeli di pasaran, kedai-kedai ubat, dan juga daripada doktor kulit anda. Adalah lebih baik untuk cuba dan cuba sehingga anda mencari satu yang sesuai dengan anda dan kulit anda menaip dengan sempurna. Antiperspirants bekerja dalam apa-apa cara bahawa selepas permohonan, mereka meresap masuk melalui liang-liang kulit dan lebih rendah aktiviti kelenjar peluh dan kemudian mengelak liang untuk terus kalis peluh kawasan yang disasarkan. Ia juga dinasihatkan oleh sesetengah orang memakai bedak selepas antiperspirant untuk membantu anda mendapatkan anda penamat yang sejuk dan segar.

Juga, salah satu boleh memilih untuk mencuba pembedahan. Ini adalah resolusi yang sangat melampau tetapi ia tidak melakukan kerja dengan baik dan berakhir di tangan peluh bebas kekal dan kaki. Neuro-pembedahan atau pembedahan otak adalah apa ini melibatkan. Saraf yang menyambungkan kelenjar ke otak akan dipotong dan terputus sehingga mengakibatkan kepada tidak sensasi peluh lagi. Tiada isyarat boleh dihantar oleh otak untuk menentukan bahawa kelenjar peluh melepaskan peluh. Ini adalah keputusan yang sangat penting yang anda perlu membuat jika anda memilih untuk melakukan ini. Pastikan anda mencari mungkin doktor yang terbaik berlesen perubatan bahawa anda benar-benar amanah. Juga bersedia dompet anda kerana prosedur ini agak mahal. Dalam jangka masa panjang, anda akan peluh-percuma seumur hidup!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar