Jojoba Oil - Properties Amazing dan faedah-faedah

Jojoba Oil - Properties Amazing dan faedah-faedah

THE LOJI JOJOBA
Kilang jojoba, botani dikenali sebagai simmondsia chinensis adalah pokok renek saka yang tumbuh terutamanya di Mexico dan bahagian barat selatan Amerika Syarikat. Ia mempunyai tebal daun biru-hijau.

MINYAK JOJOBA
Apabila dihancurkan, benih tumbuhan menghasilkan minyak jojoba yang indah emas kuning yang boleh diproses untuk mengeluarkan warna dan bau.

PROPERTIES

MINYAK JOJOBA
Minyak ini mempunyai beberapa ciri-ciri yang menjadikan ia relevan dan penting kepada ubat-ubatan, kosmetik, pemakanan benih etc.The mempunyai anti-kulat, anti-bakteria, anti-radang, antioksida, anti-bakteria dan juga mudah diserap.

KEGUNAAN MINYAK JOJOBA
Minyak yang diekstrak dari biji jojoba yang boleh digunakan untuk pelbagai tujuan seperti kesihatan, pemakanan dan kosmetik.

1: Kesihatan kegunaan: Minyak benih telah digunakan pada awal tahun asli Amerika, India dan Mexico dalam menghasilkan ubat-ubatan untuk penyakit seperti kanser, gangguan buah pinggang, rawatan keadaan kulit seperti jerawat, ekzema, kulit bakteria, kulat kulit dan psoriasis.

2: Pemakanan Kegunaan: benih Jojoba juga dikunyah sebagai makanan / makanan tambahan oleh orang asli Amerika dan juga digunakan sebagai penahan selera di masa-masa kekurangan makanan. Ia sama-sama digunakan dalam membuat kopi seperti minuman ketika itu.

3: Kosmetik: Minyak ini boleh digunakan secara langsung pada kulit atau kulit kepala untuk menghapuskan membentuk dan produk membina. Minyak ini juga digunakan dalam pembuatan pelembap, losyen badan, losyen pelindung matahari, syampu, sabun cecair dan minyak urut.

MASA DEPAN MINYAK JOJOBA
Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa minyak boleh digunakan untuk lebih daripada ia digunakan untuk hari ini. Kajian telah menunjukkan bahawa minyak boleh digunakan sebagai racun perosak untuk mengawal lalat putih. Apabila diproses, ia juga boleh digunakan untuk menghasilkan pelincir petroleum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar