Bamboo Vinegar - The Remedy Ultimate Asli

Bamboo Vinegar - The Remedy Ultimate Asli

Pertubuhan Kesihatan Sedunia menganggarkan bahawa 80% daripada penduduk dunia menggunakan ubat herba untuk mengubati kesihatan utama mereka. Dengan peningkatan kebimbangan mengenai kos preskripsi yang semakin meningkat, ia hanya masuk akal bahawa lebih ramai orang beralih kepada ubat semula jadi dan organik untuk penjagaan kesihatan mereka. Minggu lepas, kami menyentuh mengenai arang buluh dan banyak manfaatnya, dan di sini adalah satu lagi. Terdapat terbitan daripada proses arang buluh cuka buluh, yang dengan sendirinya mempunyai banyak faedah yang menakjubkan. Semasa proses karbonisasi yang arang, buluh dipanaskan di dalam bekas rimas dan asap dan wap yang dihasilkan sejuk ke bawah dan menghasilkan cuka buluh.

Walaupun cuka rumah tetap akan melalui beberapa siri penapisan dan penyulingan, cuka buluh mengandungi lebih daripada 200 sebatian organik yang terdiri daripada asid asetik untuk metanol. Kebanyakan sebatian memberi pH membentuk sama dengan cuka rumah, dengan itu istilah "cuka buluh."

Kerana banyak sebatian organik dan ia bersifat sedikit berasid, cuka buluh adalah berguna dalam banyak cara yang terdiri daripada perubatan untuk kosmetik:

* Sebagai Songkhla, ia adalah sedikit sifat berasid membuat cuka toksik kepada bakteria supaya ia boleh digunakan dalam produk yang terdiri daripada deodorizers kaki, ketiak kepada bekalan pembersihan. Jika berpeluh dan bau menghasilkan adalah satu kebimbangan besar daripada anda anda juga mungkin melihat kepada super sarung kaki buluh menyerap, pakaian buluh dan kepingan buluh untuk mengurangkan mereka ciri-ciri yang tidak diingini.

* Asid asetik dan sebatian organik yang terdapat dalam cuka buluh memberikan keupayaan untuk menjadikan rambut dan kulit anda lembut dan licin, menjadikannya bahan popular dalam kosmetik, sabun dan produk penjagaan rambut. Serbuk buluh juga boleh didapati dalam sabun semula jadi.

* Asid asetik dan ciri-ciri anti-kulat dan juga turut membantu menyembuhkan pelbagai penyakit kulit seperti ekzema dan dermatitis atopik dan melegakan gatal-gatal. Pakaian bayi buluh juga merupakan sumber yang sangat baik untuk bayi dengan kegatalan kulit atau alahan.

* Ciri-ciri antibakteria menjadikan ia sesuai untuk digunakan dalam makanan dan pemprosesan minuman dan juga dalam pembersihan air di loji-loji rawatan kumbahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar